Nabór na stanowisko: asystent rodziny

Dyrektor Ośrodka Pomocy Społecznej w Gierałtowicach  ogłasza nabór na stanowisko: asystent rodziny

  1. Stanowisko: asystent rodziny
  2. Miejsce wykonywania pracy: praca w Ośrodku Pomocy Społecznej w Gierałtowicach oraz na terenie Gminy Gierałtowice ;
  3. Rodzaj umowy: umowa zlecenie 
  4. Data rozpoczęcia zatrudnienia: po zawarciu umowy

 

Wymagania;

 

- wykształcenie niezbędne zgodnie z art. 12 ustawy o wspieraniu rodziny i systemie pieczy zastępczej (Dz.U. 2022r. poz. 447) Asystentem rodziny może być osoba, która:

 

1) posiada:

 

a) wykształcenie wyższe na kierunku pedagogika, psychologia, socjologia, nauki o rodzinie lub praca socjalna lub

 

b) wykształcenie wyższe na dowolnym kierunku uzupełnione szkoleniem z zakresu pracy z dziećmi lub rodziną i udokumentuje co najmniej roczny staż pracy z dziećmi lub rodziną lub studiami podyplomowymi obejmującymi zakres programowy szkolenia określony na podstawie ust. 3 i udokumentuje co najmniej roczny staż pracy z dziećmi lub rodziną lub

 

c) wykształcenie średnie i szkolenie z zakresu pracy z dziećmi lub rodziną, a także udokumentuje co najmniej 3-letni staż pracy z dziećmi lub rodziną;

 

2) nie jest i nie była pozbawiona władzy rodzicielskiej oraz władza rodzicielska nie jest jej zawieszona ani ograniczona;

 

3) wypełnia obowiązek alimentacyjny – w przypadku gdy taki obowiązek w stosunku do niej wynika z tytułu egzekucyjnego;

 

4) nie była skazana prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe.

 

Wymagania pożądane:

  1. znajomość regulacji prawnych z zakresu: wspierania rodziny i systemu pieczy zastępczej, pomocy społecznej, przeciwdziałania przemocy w rodzinie, przepisów o ochronie danych osobowych,
  2. wysoka kultura osobista,
  3. znajomość obsługi komputera i programów biurowych,
  4. umiejętność prowadzenia pracy z klientem, w szczególności z klientem trudnym, odporność na stres,
  5. wiedza i doświadczenie w zakresie prawidłowego funkcjonowania rodziny,
  6. znajomość lokalnego środowiska oraz umiejętność nawiązywania współpracy z innymi jednostkami i instytucjami,
  7. samodzielność w działaniu oraz wykazywanie własnej inicjatywy, kreatywność,
  8. umiejętność zachowania bezstronności w kontakcie z rodziną,
  9. nieposzlakowana opinia,
  10. umiejętność pracy w grupie,
  11. prawo jazdy kategorii B i możliwość użytkowania samochodu osobowego do celów służbowych.

 

Zakres wykonywanych zadań:

zgodnie z art. 15 ustawy o wspieraniu rodziny i systemie pieczy zastępczej (Dz.U. 2022r. poz. 447) do zadań asystenta rodziny należy w szczególności:

 

1) opracowanie i realizacja planu pracy z rodziną we współpracy z członkami rodziny i w konsultacji z pracownikiem socjalnym, o którym mowa w art. 11 ust. 1;

 

2) opracowanie, we współpracy z członkami rodziny i koordynatorem rodzinnej pieczy zastępczej, planu pracy z rodziną, który jest skoordynowany z planem pomocy dziecku umieszczonemu w pieczy zastępczej;

 

3) udzielanie pomocy rodzinom w poprawie ich sytuacji życiowej, w tym w zdobywaniu umiejętności prawidłowego prowadzenia gospodarstwa domowego;

 

4) udzielanie pomocy rodzinom w rozwiązywaniu problemów socjalnych;

 

5) udzielanie pomocy rodzinom w rozwiązywaniu problemów psychologicznych;

 

6) udzielanie pomocy rodzinom w rozwiązywaniu problemów wychowawczych z dziećmi;

 

7) wspieranie aktywności społecznej rodzin;

 

8) motywowanie członków rodzin do podnoszenia kwalifikacji zawodowych

 

9) udzielanie pomocy w poszukiwaniu, podejmowaniu i utrzymywaniu pracy zarobkowej;

 

10) motywowanie do udziału w zajęciach grupowych dla rodziców, mających na celu kształtowanie prawidłowych wzorców rodzicielskich i umiejętności psychospołecznych;

 

11) udzielanie wsparcia dzieciom, w szczególności poprzez udział w zajęciach psychoedukacyjnych;

 

12) podejmowanie działań interwencyjnych i zaradczych w sytuacji zagrożenia bezpieczeństwa dzieci i rodzin;

 

13) prowadzenie indywidualnych konsultacji wychowawczych dla rodziców i dzieci;

 

13a) realizacja zadań określonych w ustawie z dnia 4 listopada 2016r. o wsparciu kobiet w ciąży i rodzin ,,Za życiem”;

 

14) prowadzenie dokumentacji dotyczącej pracy z rodziną;

 

15) dokonywanie okresowej oceny sytuacji rodziny, nie rzadziej niż co pół roku, i przekazywanie tej oceny podmiotowi, o którym mowa w art. 17 ust. 1;

 

16) monitorowanie funkcjonowania rodziny po zakończeniu pracy z rodziną;

 

17) sporządzanie, na wniosek sądu, opinii o rodzinie i jej członkach;

 

18) współpraca z jednostkami administracji rządowej i samorządowej, właściwymi organizacjami pozarządowymi oraz innymi podmiotami i osobami specjalizującymi się w działaniach na rzecz dziecka i rodziny;

 

19) współpraca z zespołem interdyscyplinarnym lub grupą roboczą, o których mowa w art. 9a ustawy z dnia 29 lipca 2005 r. o przeciwdziałaniu przemocy w rodzinie lub innymi podmiotami, których pomoc przy wykonywaniu zadań uzna za niezbędną.

 

Wymagane dokumenty:

  1. Życiorys (CV);
  2. Kwestionariusz osoby ubiegającej się o zatrudnienie;
  3. Kserokopie dokumentów potwierdzających wykształcenie oraz przebieg pracy zawodowej;
  4. Oświadczenia kandydata:
    1. Kwestionariusz osobowy ( druk do pobrania)
    2. Oświadczenie o posiadaniu obywatelstwa polskiego;
    3. Oświadczenie o stanie zdrowia pozwalające na wykonywanie pracy na stanowisku asystenta rodziny ( druk do pobrania)
    4. Oświadczenie  o korzystaniu w pełni z praw publicznych  ( druk do pobrania)
    5. Oświadczenie o niekaralności za przestępstwo popełnione umyślnie lub umyślne przestępstwo skarbowe;
    6. Oświadczenie, że kandydat nie jest i nie był pozbawiony władzy rodzicielskiej oraz że kandydat wypełnia obowiązek alimentacyjny ( druk do pobrania )
  5. Klauzula RODO ( druk do pobrania).

Dokumenty powinny być własnoręcznie podpisane.

 

Termin i miejsce składania dokumentów:

 

Wymagane dokumenty aplikacyjne należy składać listownie lub osobiście w siedzibie  Ośrodka Pomocy Społecznej w Gierałtowicach  do dnia 27.02.2023r. do godz. 15.00 z dopiskiem: „ Nabór na asystenta rodziny”

 

Aplikacje, które wpłyną do Ośrodka po wyżej wykazanym terminie nie będą rozpatrywane i zostaną zwrócone.

 

Kandydaci spełniający wymagania formalne zostaną telefonicznie powiadomieni o terminie rozmowy kwalifikacyjnej.

Informacja o wyniku naboru zostanie umieszczona na stronie: www.ops.gieraltowice.pl

 

Szczegółowych informacje można uzyskać pod nr telefonu: 32 301 15 27 lub mailowo: dyrektor@ops.gieraltowice.pl  od poniedziałku do piątku, w godzinach od 7.00 do 15.00.

 

Agnieszka Kałuża
Dyrektor  Ośrodka
Pomocy Społecznej w Gierałtowicach

 

Załączniki:

 

 

09 lutego 2023

Metryczka:

 

utworzono:

09.02.2023

Administrator

 

opublikowano:

09.02.2023 17:01

Janusz Hajduk

 

zmodyfikowano:

09.02.2023 17:19

Janusz Hajduk

 

podmiot udostępniający:

OPS Gierałtowice

OPS Gierałtowice, ul. Powstańców Śląskich 1, 44-186 Gierałtowice

OPS Gierałtowice, ul. Powstańców Śląskich 1, 44-186 Gierałtowice